Skip to content

Nya Ving

Charterarrangören Ving skriver ett nytt spännande kapitel i sin över 60-åriga historia genom att lansera en helt ny identitet och varumärkesstrategi som fokuserar på fler personliga upplevelser, större valfrihet och enkelhet, men fortfarande med den trygghet som kommer med att resa med Ving.

-Efter ett mycket utmanande år börjar vi se ett trendbrott med flera positiva signaler kring exempelvis vaccin. Längtan efter att resa är stor och efterfrågan ökar nu inför våren och sommaren 2021. Vi väljer att satsa oss ur krisen och investerar för framtiden. Vår nya identitet är inte bara en försköning på utsidan utan tar också fasta på att en resa alltid är unik för varje kund och att behoven och önskemålen skiljer sig åt. Med alla de fördelar paketresan ger våra kunder kommer vi fortsätta att skapa än mer personliga reseupplevelser i kombination med att erbjuda marknadens tryggaste villkor, och därmed ge våra gäster de bästa förutsättningarna för välmående under semestern, säger Magnus Wikner, koncernchef Vinggruppen i ett pressmeddelande.

Välmående – främsta anledningen till att man reser på semester

Oavsett varför vi reser så handlar semestern i första hand om att må bra. Det visar Vings enkätundersökning med drygt 8 000 respondenter, där ”välmående” är den främsta anledningen till att man reser på semester. De allra flesta menar att semesterledigheten handlar om att må bra eller koppla av och att få tid för nära och kära. Många vill också uppleva sådant man annars inte har tid till.

Varumärkessymbolen ”Waves of well-being” handlar i korthet om möjligheterna för varje kund att hitta just sin egen resa för att må bra. Vings klassiska orangea färg behålls i den nya logotypen och möter kunderna i alla delar under resan, på såväl hotell, som flygplan och transferbussar. Det första flygplanet från Sunclass Airlines står färdigmålat med den nya symbolen den 18 december.

Vings nya logo

Många kanske undrar varför Ving väljer att lägga pengar på ett varumärkesbyte nu, samtidigt som personal har sagts upp, många är permitterade och de har dröjt med återbetalningar. På det svarar Ving att Varumärkesidentiteten med hjärtat tillhörde Thomas Cook, som Vinggruppen tidigare var en del av. Varumärket och identiteten köptes av kinesiska Fosun som tog över Thomas Cook efter konkursen,
medan man i Norden fick nya ägare (Strawberry, Altor, TDR) och blev NLTG. Varumärket hjärtat tillhör
framöver Fosun och skulle innebära stora kostnader att köpa tillbaka rättigheterna för.

Lanseringserbjudande

Samtidigt som Ving lanserar sin nya profil presenterar man också ett lanseringserbjudande. Just nu får du 1.000:- rabatt per bokning på resor sommaren 2021. Rabatten gäller alla charterresor samt de flesta paketresor med reguljärflyg, under perioden maj–september 2021 (minst 2 personer i dubbelrum). Boka senast 29 december.

Länk till kampanjen finner du här.

Vings sommarprogram 2021 från Jönköping:
Mallorca, Tisdagar 8 juni - 3 augusti
Antalya, Lördagar 12 & 19 juni

Hela pressmeddelandet från Ving kan du läsa här.