Gå till innehåll
Bagagetruck som kör ett långt tåg med bagagevagnar med väskor

Förlorat / Skadat bagage

Här kan du läsa mer om din väska kommit bort eller om ditt bagage blivit skadat under flygresan.

Förlorat bagage

En anmälan om förlorat bagage skall göras hos Customer Service på flygplatsen. Customer Service finns i avgångshallen i anslutning till Check-in. En rapport upprättas och systemet söker efter din väska. När ditt bagage har anlänt till flygplatsen kontaktar vi dig för att bestämma en tid för utkörning alternativt upphämtning av ditt bagage. Vid frågor gällande ersättningskrav vänligen kontakta ditt flygbolag.

Saknas det föremål i väskan skall detta anmälas på flygplatsen och en polisanmälan bör upprättas. Gällande ersättningskrav kontakta i första hand ditt försäkringsbolag.

Observera att ansvaret för bräckliga, värdefulla eller ömtåliga föremål ligger hos passageraren. Exempel på ömtåliga föremål är: Pengar, nycklar, medicin utskrivet mot recept, glasögon/solglasögon, flaskor, kamera, smycken, dator, mobiltelefon, musikinstrument, pass eller andra personliga identifikationsdokument eller andra värdesaker.

Skadat bagage

Är din resväska skadad ska detta visas upp och anmälas hos Customer Service innan du lämnar flygplatsen. Det är upp till dig som resenär att se över så att din resväska är hel när du landar på flygplatsen och är den skadad ska det anmälas detta direkt på plats. Flygbolagen tar inte emot anmälningar som görs efter du lämnat flygplatsen och kommit hem.

Flygbolagen påtar sig inget ansvar för olämpligt paketerat, ömtåligt, skadat eller bräckligt bagage vid incheckning. Ej heller för skador på bagagets yttre (t ex repor, fläckar, smuts och bucklor) som uppkommer vid normalt slitage eller för vattenskador på icke vattentätt bagage.

Har du frågor kring ditt saknade / skadade bagage som du gjort anmälan på Jönköping Airport vänligen kontakta Customer Service.

Tel: +46 (0)36 - 31 12 00
E-post: customerservice@jonkopingairport.se